Началопредучилище числа 1 фигури 1 измерване числа 2 фигури 2 тела числа 3 фигури 3 функции преобразувания статистика приложни пъзели игри изкуство

Заглавие ДИАГРАМИ НА ВЕН (6b)
Kлас 5. клас, 6. клас, 7. клас, 8. клас
Продължителност 1 ч.
Раздел изрази, фигури, занимателни
Бележки
Спонсор Национална програма Образование с наука
Автор Тони Чехларова

 

Ще се използва тази диаграма с 6 множества за следващите задачи.

Можете да променяте прозрачността на фигурите с плъзгачите вляво.

 

 

https://cabinet.bg/img/content/151/503_1.ggb

 

Задача 1. В областта, оградена от червената крива, трябва да се поставят числата, които се делят на 3; в оградената от оранжевия правоъгълник – които се делят на 5, от сивия правоъгълник - четните числа, от синята крива – по-малките от 400; от зелената крива – числа-палиндроми; от жълтата крива –числата, по-големи от 30.
Кое от числата вдясно трябва да се постави в областта, маркирана със звездичка?

 

отговор

https://cabinet.bg/img/content/151/503_1a.ggb

 

 

Задача 2. В областта, оградена от червената крива, трябва да се поставят числата, които се делят на 3; в оградената от оранжевия правоъгълник – които се делят на 5, от сивия правоъгълник - четните числа, от синята крива – по-малките от 400; от зелената крива – числа-палиндроми; от жълтата крива –числата, по-големи от 30.

В коя област трябва да се постави числото 185? 

 

отговор

 

https://cabinet.bg/img/content/151/503_2.ggb

 

 

Задача 3.Съставете задача с диаграмите на Вен с 5 области, която: а) има точно едно решение; б) има повече от едно решение; в) няма решение.
Можете да редактирате текст, да изтривате или поставяте нов текст, да променяте цвят и др.

 

https://cabinet.bg/img/content/151/503_3.ggb

 

 

Задача 4. Потренирайте.
За нов пример натиснете бутона горе вдясно за обновяване на файла.

 

 

https://cabinet.bg/img/content/151/503_4.ggb

 

Задача 5. В коя област трябва да се постави дадената фигура?

 

отговор

https://cabinet.bg/img/content/151/503_5.ggb

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

585

връщане към задачата

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

връщане към задачата

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

връщане към задачата