Началопредучилище числа 1 фигури 1 измерване числа 2 фигури 2 тела числа 3 фигури 3 функции преобразувания статистика приложни пъзели игри изкуство


На 24 юни 2021 г. в заключителната среща по проект How To Feel Maths се използваха ресурси от Виртуалния училищен кабинет по математика, разработвани по програма Образование с наука 2, както и ресурси от платформата Scientix.

На 26-ти юли 2021 година България ще се осъществи видеоконферентна връзка на живо с Международната космическа станция.

Това ще бъде уникална възможност за ученици от цялата страна и Европа да зададат своите въпроси директно към астронавти от НАСА и ЕКА. Това историческо включване ще бъде кулминацията на еднодневното събитие „Ало, Космос! Говори България!“, което ще бъде предшествано от конкурс за набиране на въпроси от ученици на възраст между 6 и 19 . Повече информация за условията и наградите може да намерите на адрес HELLO SPACE | Bulgaria/ EU calling (hello-space.eu)

На 25 юни 2021 година се проведе втората част от обучението на учители по програма “Образование с наука” на МОН и БАН в гр. Банско.

Обучението е на тема “Технологии за STEAM образование”. Провежда се в СУ “Неофит Рилски”, гр. Банско. Участниците са учители от общините Банско и Разлог.

На 10 юни 2021 година започна обучение на учители по програма “Образование с наука” на МОН и БАН.

Обучението е на тема “Технологии за STEAM образование”. Провежда се в СУ “Неофит Рилски”, гр. Банско. Участниците са учители от общините Банско и Разлог.

На 11 май 2021 година от 17 ч. се проведе уебинар на тема “Мозайките в Епископската базилика на Филипопол в контекста на STEAM”

На 10 май 2021 година от 17 ч. се проведе уебинар на тема “Изворът на живота в Епископската базилика на Филипопол в контекста на STEAM”

От 7 до 9 май 2021 година се проведе Квалификационен курс за учители “STEAM ресурси в платформата Scientix”

На 7 май 2021 година от 11 ч. се проведе уебинар на тема “Мозайките в Епископската базилика на Филипопол в контекста на STEAM”

На 24 март 2021 година се проведе онлайн семинар за учители и ученици на който бяха обсъдени резултатите от състезанието VIVA Математика с компютър (14.03.2021 г.)

Награждаване на победителите от втори кръг на състезание VIVA Математика с компютър. След церемонията Ясен Пенчев, Катерина Костадинова и Сияна Павлова представиха решения на задачи от състезанието. Програма “Образование с наука - 2 ” на МОН и БАН.

Втори кръг на състезание VIVA Математика с компютър

На 14 март 2021 година от 10:00 часа се проведе втори кръг на състезание VIVA Математика с компютър. За участие в състезанието бяха поканени 32-ма състезатели в пет възрастови групи. Програма “Образование с наука - 2 ” на МОН и БАН.

На 14 февруари 2021 година ще се проведе конференция “Динамична математика в образованието”.

Срок за регистрация: 6 февруари 2021

http://www.math.bas.bg/omi/dmo

Местни преподаватели по математика: Виртуалният училищен кабинет на ИМИ БАН предлага богати възможности

Показва нагледно как науката отразява живота около нас, провокира изследователския дух. За дистанционното обучение (и не само) местни преподаватели по математика препоръчват, наред с останалите платформи, да се използва и Виртуалният училищен кабинет, разработка на секция „ „Образование по математика и информатика” към Института по математика и информатика (ИМИ) на БАН.

Прочетете още


11.04.2020

На 23.10.2019 бе проведен втори уебинар на тема Изследователски подход в STEAM образованието по Програма "Образование с наука",

който беше със свободен достъп и в него можеха да вземат участие както ученици от различни класове, така и учители и родители. Акцентът беше изследователстия подход в обучението по математика и как чрез изкуство могат да се представят идеи и закономерности. Включиха се над 40 участника, а някои от тях представиха свои творби в стила на Пийт Мондриан.

Ето спечелилите първите 3 места картини:

(класирането е направено, чрез свободно гласуване по интернет)

Р. Тодоров


М. Браухле

М. Узунова

На 11.10.2019 се състоя уебинар на тема Изследователски подход в STEAM образованието
по Програма "Образование с наука"

В уебинара взеха участие ученици от СОУ "Иван Вазов" гр. Стара Загора и директора на училището Динко Цвятков, ученици от 6 А клас от СУ "Св. св. Кирил и Методий" гр. Пловдив и техния учител по ИТ Иван Петков, проф. Т. Чехларова от Институт по математика и информатика – БАН, проф. Р. Йошинов и Монка Коцева от Лаборатория по телематика – БАН. Проф. Т. Чехларова представи пред учениците творчеството на Пийт Мондриан и характерните особености на стила му. Идеите, представени в този уебинар са учениците да погледнат на математическите задачи и закономерности с очите на художник и да опитат да създадат свое произведение в този стил. Обявен е конкурс и в следващите няколко дни учениците ще качват своите произведения, а след изтичане на срока - 12 октомври 2019, всеки участник ще може да оцени работата на останалите. Най добрите 3 картини ще бъдат публикувани на сайта на Виртуалния училищен кабинет.

Най-добрите картини на учениците, участвали в уебинара

(класирането е направено от всички участници)

Я. Сарачинов


А. Геренски

Р. Йорданова

Насърчаване на научно-изследователския дух у деца с изявени способности
Fostering the art of scientific discovery in gifted children

На 16 август в Мичиганския държавен университет САЩ, Евгения Сендова изнесе публична лекция на тема Насърчаване на научно изследователския дух у деца с изявени способности Тя сподели професионалния си опит от работа с ученици и учители в в контекста на редица европейски образователни проекти с акцент върху изследователския подход, в които ИМИ - БАН е партньор. Отдели специално внимание на проекта Scientix и ролята му за предоставяне на дигитални ресурси и курсове за учители в подкрепа на този подход. Накрая обсъди предизвикателствата и удовлетворението от участието си в две програми за работа с изявени ученици по STEM - УчИМИ и RSI.

Фрагмент от презентацията й може да намерите тук


16 август 2019

ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР ДЕНИЦА САЧЕВА: УЧИТЕЛИТЕ ИНОВАТОРИ ЩЕ ПОЛУЧАТ НАЙ-ГОЛЯМОТО ПРИЗНАНИЕ

Първите учители дигитални посланици обмениха иновативни практики, които ще предадат на свои колеги по време на предстоящите обучения в Северозападна България. Те бяха отличени от комисаря по цифрова икономика и цифрово общество Мария Габриел и Гергана Паси, председател на Дигитална национална коалиция.

Още информация за събитието




14 юни 2018

Защо тpябва да се yчи математика
Акад. Юлиан Ревалски – Председател на Българската академия на науките

Едва ли ще бъде пресилено. ако започна с това, че математиката е в основата на всички други науки, не само на природните и инженер¬ните. но напоследък все повече и на хуманитарните и обществените науки.
Интервю, публикувано в 24 часа




14 юни 2018

“Заедно в час” и European Schoolnet организираха съвместно обучение за учители

Водещи на обучението бяха трима експерти от базираната в Брюксел European Schoolnet – д-р Анастасия Бойко, доктор по астрофизика и математика, Виктор Перез-Рубио, биолог и педагог, и социологът и проектен координатор Борбала Поже. По време на откриването на обучението презентация изнесоха и проф. Тони Чехларова и д-р Евгения Сендова от Института по математика и информатика към Българската академия на науката, който е българската точка за контакт на мрежата European Schoolnet. Двете изследователки са част от екипа на “Виртуалния училищен кабинет по математика” – платформа с ресурси за преподаване на математика за всички класове.

Още информация за събитието




13 май 2018

Деца от СУ „Иван Вазов“ участваха в седмица на науката

В събитието на 25 април участваха учениците от 1 до 4 клас от СУ „Иван Вазов“ в Стара Загора. За тях бе организирано математическо състезание под надслов „Аз обичам математиката“. Участваха ученици от всички класове, разделени в 5 отбора с по 4 деца. Три от отборите са с еднакъв резултат и за тях ще има допълнителен кръг, в който да се излъчи победител. Задачите бяха подбрани от популярните състезания „Европейско кенгуру“ и „Математика с компютър“, чиито организатори са Съюзът на математиците в България и Институтът по математика и информатика към БАН.

Икономически портал на Старозагорски регион

Бизнес поща



30 април 2018


02 май 2018.

Да провериш дали Питагор е прав

Ученическият институт по математика и информатика (УчИМИ) е създаден преди 18 години като партньорски проект на Съюза на математиците в България, фондация „Еврика“, Международна фондация „Св. Кирил и св. Методий“ и Института по математика и информатика на БАН. Целта му е въвеждането на изследователския подход в образованието по математика, информатика и информационни технологии. Участниците в него правят първи стъпки към самостоятелни изследвания под ръководството на по-опитен специалист и разработват проект.
Защо изследователският подход е толкова важен? С този въпрос се обръщаме към акад. Петър Кендеров – един от инициаторите за прилагането на този метод.

Вижте цялата публикация


брой 11, 15 – 21. III. 2018 г.

Посетителите на щанда на Инстититута по математика и информатика на БАН имаха възможност да извършват изследвания, свързани с пентамино и дробни числа, числови таблици и равнолицевост, да използват ресурси от Виртуалния училищен кабинет по математика http://cabinet.bg/ разработван от Института по математика и информатика на БАН.

Посредственият учител казва, добрият – обяснява

Да учиш, да преподаваш, да подготвяш педагози и да споделяш – среща на представители на европейска мрежа от центрове за професионално развитие в образованието още


брой 26, 29. VI. – 5. VII. 2017 г.

Науката влезе и в класните стаи

Доц. Тони Чехларова: ИМИ-БАН продължава както да разработва образователни стратегии и ресурси, така и да пренася европейски и световен опит. Благодарение на системата за професионално развитие на учители, разработена и прилагана от ИМИ-БАН, е създадена мрежа от сертифицирани учители по математика, информационни технологии и информатика, действащи като мултипликатори на идеите за изследователския подход. още


брой 26, 29. VI. – 5. VII. 2017 г.

Ученици от СУ „Иван Вазов” участваха с постер в QED’17 ЮНЕСКО - Международна конференция на тема "Децата в дигиталната ера"

Екип ученици от 10а клас в СУ „Иван Вазов” гр. Стара Загора участваха с постер в QED’17 ЮНЕСКО - Международна конференция на тема „Децата в дигиталната ера”. още


25.10.2017

Над 30 преподаватели по математика се включиха в обучение

Обучение на тема „Въведение в изследователския подход в обучението по математика” се проведе в Стара Загора. В рамките на двата квалификационни курса взеха участие над 30 преподаватели по математика от Старозагорско. още


19 май 2017

Математическа презентация на старозагорски ученици е сред най-добрите в Европа.

Презентацията на ученици от СУ Иван Вазов се нарича "Часът на математиката" още


www.chambersz.com/news/15306-2017-07-31-07-01-55


31.07.2017

Учителите Аделина Чопанова от ПМГ "Константин Величков", Йорданка Нанкова от СУ "Д-р Петър Берон", Юлия Мичева от ОУ "Проф. Иван Батаклиев" и Румяна Ангелова от ПГИМ, Пазарджик, която е и математик в секция Образование по математика и информатика в ИМИ-БАН, от края на месец март 2017 г. сформираха малка научно-изследователска общност в рамките на проект Работа с учителите по внедряване и използване на изследователския подход, договор с БАН по ПМС №347, т.5 в) от 08.12.2016 г., Дейност "Въвеждане на съвременни методи в образованието и работата с младите таланти". Темата, по която работят, е Бинарни уроци в математическото образование. Продукт на дейността на групата са два бинарни урока по Математика и Човек и природа в шести клас в ОУ Проф. Иван Батаклиев, проведен на 6 юни и Математика и география-две науки, един свят в седми клас на СУ Д-р Петър Берон, проведен на 12 юни. Множеството изследователски задачи, използването на интерактивна дъска, смартфони, работата в анализаторски групи, научни съобщения, докладване след web-търсене, хипотези, изводи и вземане на управленски решения не дадоха възможност на учениците, вдъхновявани от двама учители и на гостите да усетят продължителността на урока 40+40. Проектът ще продължи с подготовка и провеждане на бинарни уроци в ПГИМ, Пазарджик и ПМГ Константин Величков. още


19.06.2017

Компютърният специалист Радослав Раданов влезе в лабораторията на бъдещите класни стаи
Компютърният специалист Радослав Раданов от ПГТС „Христо Смирненски” в Разград спечели европейското състезание за учители „Направи си собствен плакат“ /Make your own poster/ в рамките на един от конкурсите, организирани от Общността за научно образование и Европейската училищна мрежа. В конкурса Раданов представи инструменти от виртуалния училищен кабинет по математика, с който е работил по различни проекти, координирани от Института по математика и информатика към БАН. още


27.06.2017

Панаир на природно-математическите науки в ПГИМ-Пазарджик
Ресурсите на Виртуалния училищен кабинет по математика генерират идеи, подпомагат изследователската работа и вдъхновяват учениците от Професионална гимназия по икономика и мениджмънт – Пазарджик, които за пореден път в навечерието на празника на своето училище проведоха Панаир на природно-математическите науки: още


30.03.2017

Награди в „Hour of Code 2016 в България”
Елисавета Стефанова, Даниела Веселинова учениците им от пети и шести клас участваха с показни динамични уроци в инициативата „Hour of Code 2016” и спечелиха финансиране на свои проекти.
"Нашите уроци бяха нестандартни, интересни и завладяващи. Дано да ви харесат... " Е. Стефанова.
Линк към снимки на Д.Веселинова
Линк към снимки на Е.Стефанова
Награда е получила и
Даниела Георгиева Кунчева от ОУ "Н.Й.Вапцаров", с. Селановци


21.12.2016

Виртуален кабинет по математика
"Нов виртуален училищен кабинет по математика създадоха учените от Българската академия на науките. Вкарването на технологията в класните стаи цели да съживи интереса към точната наука." още


19.08.2015, БНТ

Във виртуалния свят на математиката
"Виртуалният училищен кабинет е проект, които дава възможност на учениците да визуализират сложни математически концепции чрез достъпен и удобен софтуер, а на учителите - да създават разнообразни и интерактивни задачи..." още


„Капитал“
16 авг 2015

Да не връщаме мозъците, а да ги използваме
интервю с акад. Петър Кендеров

От 15 г. акад. Петър Кендеров ръководи Ученическия институт по математика и информатика към БАН. През него са минали десетки деца, които след това завършват в Харвард, Оксфорд и Кеймбридж. още


15.11.2014