Началопредучилище числа 1 фигури 1 измерване числа 2 фигури 2 тела числа 3 фигури 3 функции преобразувания статистика приложни пъзели игри изкуство

Заглавие С един замах (2)
Kлас 3. клас, 4. клас
Продължителност 1 ч.
Раздел фигури
Бележки
Спонсор
Автор Тони Чехларова

Продължение на тема С един замах

 

Задача 1.  Ако изчертаването "с един замах" на фигурата започва от червената точка, в коя точка ще завърши?

 

 

 

Задача 2.  Може ли фигурата да се начертае "с един замах"?

 

 

 

 

 

Задача 3. Свържи две от точките с отсечка така, че получената фигура да може да се начертае "с един замах".

 

 

 

Задача 4. Изтрий една от отсечките така, че получената фигура да може да се начертае "с един замах".

 

 

Задача 5. Изтрий една от точките така, че получената фигура да може да се начертае "с един замах".

 

(при изтриване на точка се изтриват и отсечките с край в тази точка)

 

Задача 6.  Вярно ли е, че:

а) ако има точно 2 точки, от които излизат по 3 отсечки, фигурата  може да се начертае "с един замах";

б) ако има точно 2 точки, от които излизат нечетен брой отсечки, фигурата може да се начертае "с един замах";

в) ако има повече от 2 точки, от които излизат нечетен брой отсечки, фигурата не може да се начертае "с един замах";

г) ако от всички точки излизат четен брой отсечки, фигурата може да се начертае "с един замах"?

 

Да се върнем към задачата на Ойлер. Ето как можем да изобразим Кьонигбергските мостове.

Вече лесно може да се прецени възможно ли е или не да се премине през всички мостове, без повторение.

 

Задача 6. Нарисувай картина с един замах, като Пикасо.